Bülent Arınç: Söylediğim her sözün arkasındayım...

Sayın Arınç, 
Türkiye'yi Orta doğu ülkesi haline getirmek sizce doğru muydu?
Bu konuşmalar için çok geç. Hükumette iken bunları söyleme cesaretini gösterseydiniz keşke.
Kendisini ayakta alkışlardık. Şimdi koltuk gidince, vicdan konuşmaya başladı.
Ülkemizin tipik siyasetçi modeli. Standart.
Bir şeyler yapma gücü varken koltuk uğruna konuşma, iş işten geçtikten sonra konuş.
Bilgileri, gerçekleri koz olarak kullanmak yerine, 
belgelerle beraber bildiklerini de ekleyerek tüm medyaya aynı anda vereceksin ki. 
Hepimiz aydınlanalım. Bilgi sahibi olalım.
El birliğiyle 2002'den bu yana ülkeyi bu hale getirdiniz. 
Eskiden IMF borcumuz 5 milyar, toplam dış borcumuz 120 milyar dolardı. 
Şu an toplam dış borç 600 milyar dolardan fazla.
Ülkemizde tarım yok artık, ekonomimiz rezalet, sağlık neredeyse bitti bitecek, eğitim yerlerde sürünüyor, 
tesislerin çoğu satıldı, çevremiz yapılaştı ve yeşil alan bitti, dış politikamız desek dünya ile düşman olduk, 
toplum tamamen farklılaşmış durumda, terör yeniden hortladı. Saymakla bitmez. 
Ben olumlu hiç bir şey görmüyorum. 10 yıl önce kazandığım paranın daha azını kazanıyorum.
Enflasyon defalarca katlandığı halde. Kayda değer hiç bir şey yok ortada.
Sayın Arınç "vicdanım neyi emrettiyse onu konuşurum" diyor. 
Yine "Unutulmamalıdır ki, yıkmaya çalıştığınız çınarın gölgesinde, güneş görmemiş daha bir çok hakikat gölgeleniyor" diyor.
Tehdit edeceğine, vicdanının sesini dinleyip açıklamasını tam yapması belki şimdiden sonra Milletimizin lehine olabilir.
Bülent Arınç ciddi bir tehdit ile karşı karşıya sanırım. Ucunu gösterip, kalanı saklayarak karşı tehdit de bulunuyor.
Bunun için de bizleri kullanıyor. Alışkınız bizler, arası düzelir ve hata yaptım der geçer.
Açıklamasının tam metni aşağıdadır. Sonuna kadar okumanızı tavsiye ederim.
Bazen satır aralarında bir başkasının görmediği şeyler gizli olabilir ve siz görebilirsiniz.
Kendi tecrübelerimden dolayı söylüyorum. 
Hiç bir şeyi yarım bırakmam. Beni daraltsa bile mutlaka devam ederim.
Sonun da ne olduğunu, olacağını bilemeyiz. 
Finalde belki de kendi yararımıza olacak bir şeyler saklıdır.
HÜLYA ÇAKICI



Bülent Arınç: Söylediğim her sözün arkasındayım.
Cuma akşamı CNN Türk'te Taha Akyol'un programında yaptığı açıklamalar tartışılan
Eski Başbakan Yardımcısı Bülent Arınç’ın açıklamasının tam metni:
''Sevgili dostlar;
30.01.2016 Cuma akşamı CNN Türk' te Sayın Taha Akyol ile yaptığımız program sonrasında pek çok kişiden tebrik, takdir ve teşekkür mesajları aldım.
Bazı dostlarımız ise söylediklerimin doğru olduğunu, ancak bunun birileri tarafından suistimal edilerek partimiz aleyhinde kullanılacağı endişesini taşıdıklarını ifade ettiler.
Samimi tebrik ve eleştirilere candan teşekkür ediyorum.
Program sırasında da ifade ettiğim ve doğrusu da beklediğim üzere birkaç kişi de çirkin ifadelerle sosyal medyayı kullandılar. Bunları yapanların amaçlarını, kişiliklerini ve karakterlerini çok iyi biliyorum. Onlar da kendilerine yakışanı yaptılar.
SÖYLEDİĞİM HER SÖZÜN SONUNA KADAR ARKASINDAYIM
Bu vesileyle bir kaç hususu arz etmek istiyorum;
1. Öncelikle şunu ifade etmeliyim ki, yaklaşık iki saat süren programda, bildiğim ve bizzat şahit olduğum olayların çok küçük bir bölümünü, en doğru şekilde anlattım. Türkiye'mizin yaşadığı, ya da ileride yaşayabileceği sorunların çözümü için faydalı olacağına inandığım çözüm önerisi ve tekliflerde bulundum.
Söylediğim her sözün sonuna kadar arkasındayım.
2. "Bunları neden şimdi ve neden kamuoyu önünde konuşuyorsunuz?" diye eleştirenlere sadece bir kaç cümle ile cevap vermek isterim. Biliniz ki, hiç bir gerçek "Neden şimdi?" sorusunun muhatabı değildir. Ve biliniz ki, geçmişte de, bulunduğu her makamda, üstlendiği her görevde hakikati söylemekten asla geri durmamış birine "Neden şimdi, neden kamuoyu önünde?" diye sormak geçmişten bihaber olmak demektir.
BU KADIN YAZARA 'TARAF'IN LAWRENCESI' DEMEK İSTEMEM
3. Program sırasında "troliçe" sözleriyle kimi kastettiğimi herkes çok iyi biliyordu. Nitekim yarası olan gocundu ve daha program bitmeden şahsıma hakaret etti. Bu kadın yazara birisinin cevabı gibi "Taraf'ın Lawrencesi" demek istemem. Onu, bu hakareti ve yargı süreci ile başbaşa bırakıyorum.
Bazı hanımefendi yazarlar, bu sözlerimle kendilerini kastettiğimi düşünmüş olabilirler. Kesinlikle kendilerini kastetmedim. Benim kastım, bu kadın yazar ve onu gibi kişilik hakkı, edep, saygı, sorumluluk bilmeyen ve hoşgörü tanımayan kişilerdir.
BELKİ DE ALDIKLARI TALİMATLA 'ESKİ ÇINARI YIKMAK' HEVESİYLE...
4. Programdan sonra, belki de aldıkları talimatla "eski çınarı yıkmak" hevesiyle manşetlerden, tv programlarından, gazete köşelerinden, sosyal medya ve diğer mecralardan şahsıma yönelik başlatılan linç kampanyası, heves sahiplerinin kursaklarında kalabilir. Zira tez canlı bazı arkadaşlarımızın iddiaları ile gerçekler arasında pamuk ipliği kadar bile bir bağ yokken bu kampanya yine size döner ve cümle alem size güler.
YIKMAYA ÇALIŞTIĞINIZ ÇINARIN GÖLGESİNDE GÜNEŞ GÖRMEMİŞ BİR ÇOK HAKİKAT GÖLGELENİYOR
Unutulmamalıdır ki, yıkmaya çalıştığınız çınarın gölgesinde, güneş görmemiş daha bir çok hakikat gölgeleniyor.
Yıkmayı, yıkıcı olmayı değil, yapmayı, yapıcı olmayı, hevesleri değil, akıl ve iz' anı salık veririm.
VİCDANIM NEYİ EMREDİYORSA O ŞEKİLDE KONUŞURUM
5. Yaptığım açıklamalar neticesinde, aidiyetlerinin sözcüsüymüş gibi "bizim için bir anlam ifade etmiyor", "tövbe etsin, özür dilesin", "artık güvenmeyiz" gibi beyanlarda bulunanlara da şunu söylemek isterim; 
Siz, birilerini, "kendilerine kutsiyet atfediliyor" diyerek eleştirirken, bu yaklaşımlarınızla her biriniz ayrı ayrı kendinizi kutsuyorsunuz, farkında mısınız? Hiçbir açıklamayı birileri için anlam ifade etsin diye yapmadım, yapmam. Aklım, vicdanım neyi emrediyorsa o şekilde konuşurum. Tövbeyi arınma, özür dilemeyi erdem bilirim ve gerekliliğine inanıyorsam hiç çekinmeden yaparım. Allah' a inanan insanların, kendilerini tövbe ve af makamında görmelerini ise hayretle karşılarım.
ZULME GEREKÇELER BULMAYA ÇALIŞMAK, O ZULME ORTAK OLMAKTIR
6. Mesleki ve siyasi hayatım boyunca her zaman haktan yana oldum, haksızlık ve adaletsizlikle mücadele ettim. Birileriyle mücadele edebilirsiniz, birilerini sevmeyebilirsiniz ve kaldı ki onların yanlışları da olabilir. Öyle olsa dahi, ilahi emir odur ki "adaletten ve hukuktan ayrılmamak gerekir." 
Hangi sebeple, hangi uğurda ve hangi motivasyonla olursa olsun, insanların kişilik haklarına kasten, bilerek saldırılıyorsa, delilsiz ve ispatsız cezaevlerine konuluyorlarsa benim yapacağım tek şey, tüm hayatım boyunca yaptığım gibi mazlumun yanında yer almaktır. Mazlumun aidiyetine ve zulmün menşeine bakarak zulme gerekçeler bulmaya çalışmak, o zulme ortak olmaktır.
1987 DOĞUMLU GENÇ ARKADAŞIMIZ BENİ İTHAM ETMİŞ
7. Şu an önemli bir göreve getirilmiş olan ve dedesi ile birlikte siyaset yaptığım için bana da özel sevgisi ve saygısı olduğunu her fırsatta söyleyen, 1987 doğumlu genç bir arkadaşımız beni "sahip olduğu bütün makamları borçlu olduğu yol arkadaşına sırtını dönmekle" itham etmiş.
CEHALET ÇAMURUNDAN BİR HAKİKAT HEYKELİ YAPIP, ONA HEDİYE ETMEKTİR NİYETİM
Bu iftiralara ve cehalete mecburen cevap veriyorum. Amacım elbette müfterileri muhatap almak değil. Müfterinin, üzerime sıçratmak istediği cehalet çamurundan bir hakikat heykeli yapıp, yine ona hediye etmektir niyetim. Ta ki her baktıkça cehaletinden tekrar tekrar utansın.
GENÇ ARKADAŞIM; GELDİĞİM TÜM SİYASİ MAKAMLARA ÇALIŞA ÇALIŞA GELDİM
Genç arkadaşım;
Senin doğumundan 20 yıl önce, Ankara Üniversitesi Hukuk Fakültesi'nde öğrenci iken, merhum Erbakan Hocam ile birlikte bundan 45 yıl kadar evvelinde siyasete başladım. 20 yıl parlamentoda milletvekilliği yaptım.
Geldiğim tüm siyasi makamlara, şüphesiz yüce Allah'ın takdiri, halkımızın desteği ve gece gündüz demeden, soğuk sıcak demeden çalışa çalışa, çile çekip bedel ödeye ödeye geldim.
HİÇBİR KİŞİYE DİYET BORCUM YOKTUR
Bu anlamda, kastettiğiniz şekilde, hiçbir kişiye hiçbir diyet borcum yoktur. Ben siyaseten varlığımı, kimsenin yokluğuna ya da birilerinin var ol demesine borçlu değilim.
EMSALLERİ, ÇEVRENİZDE GİDEREK ÇOĞALDIĞI İÇİN BENİ DE ÖYLE ZANNETTİNİZ
Beni başka birileri ile karıştırıyorsunuz. Emsalleri, çevrenizde giderek çoğaldığı için beni de öyle zannettiniz. Çok yanılıyorsunuz.
Yaşınız yetmeyebilir, ya da fırsat bulup okuyamamış, araştıramamış olabilirsiniz, dedenizi de hayırla yad ile, onun hatırına küçük bir hatırlatmada bulunayım;
1980 sonrası siyasi yasağım bitince merhum hocamızın talimatı ile 1986-87-91-94(mahalli) seçimlerinde Manisa' dan aday oldum. Manisa' da oy oranımız çok düşüktü. Ve kazanma ihtimalimiz de yoktu. Attı tek bir gayemiz vardı, inandığımız dava uğruna, halkımıza iyi olanı, güzel olanı ve doğruları anlatmak ve bir gün mutlaka bu fikirlerimizi iktidar yapmaktı. 1995 ve 1999' da milletvekili olduğunda genel başkanımız merhum Erbakan' dı. Bugüne kadar ona saygıda hiç kusur etmedim, o da beni her zaman ve son nefesine kadar hayırlı yad etti ve takdir etti. Allah ondan razı olsun. Kabri nur, mekanı cennet olsun.


ALNIM AÇIK, BAŞIM DİK VE ŞEREFLE YAŞADIM
2001 Ağustos'unda AK Parti' yi kurduk.
Sayın Erdoğan milletvekili olmadığı için T.B.M.M.'de arkadaşlarım beni oy birliği ile grup başkanı yaptı.
Seçime çok yaklaştığımız bir zamanda, bir hukuk komplosu ile sayın Erdoğan' in genel başkanlığı ve milletvekili adaylığı iptal edilmişti. Bu haksızlığa karşı daha çok çalıştık ve tek başımıza iktidar olduk.
Ben AK Parti' nin ilk Meclis Başkanı'yım. Sayın Erdoğan parlamentoda değildi. 5 yıl Meclis Başkanlığı yaptım. AK Parti milletvekilleri dışında diğer partilerden ve bağımsızlardan da oy aldım.
2007 seçimlerinde Meclis Başkanı iken tekrar aday oldum, seçim mitinglerine katıldım. 2011' de de, o zamanki genel başkanımız Sayın Erdoğan'ın istek ve talimatı ile Bursa'dan aday gösterildim.
2009 ile 2015 yılları arasında 6 buçuk yıl Başbakan Yardımcılığı yaptım. Başbakan oldukları sürede Sayın Erdoğan ve Sayın Davutoğlu ile birlikte çalıştım. Onların bana duyduğu güven ve itimada da her zaman için teşekkür ediyor, bu hususta şükranlarımı arz ediyorum.
20 yılı aşan milletvekilliği hayatımın her gününü alnım açık, başım dik ve şerefle yaşadım. 2001' den bu yana, siyasi ahlakım gereği sayın Erdoğan' a genel başkanımız ve liderimiz olarak bağlı kaldım. AK Parti M.K.Y.K.'sinde de birlikte çalıştım.
KENDİ İSTEĞİMLE SİYASETE ARA VERDİM
Şu an ise, parti tüzüğünde hiçbir engel olmamasına rağmen, Sayın Başbakan'ımızın ısrarlı, nazik davet ve tekliflerine özürlerimi ve gerekçelerimi bildirip müsaade isteyerek, tamamen kendi isteğimle aktif, parlamanter siyasete ara vermiş bir siyasetçiyim.
Bu kısa özetten sonra bilmenizi isterim :
40 yılı aşan siyaset hayatınızda hiçbir şaibeyle anılmamış, akçeli, ökçeli işlerde de adınız hiç geçmemiş, oturduğunuz makamları amaç değil, davanız için araç olarak görmüşseniz ve sizi seven, size inanan insanlar, konu siz olunca başlarını önlerine hiç ama hiç eğmemişse rahat konuşursunuz.
Aksi halde;
Ya altınızdaki koltuğu verenin koltuk değneği olur, ya da köşe verenin koçbaşı olursunuz.
Milli Görüş'ten bugüne bizim siyasetimizde dava olarak isimler değil, ilkeler ve değerler vardır. Yüzünüzü isimlere çevirir ve isimleri dava edinirseniz, biliniz ki isimler fanidir ve insanlar hatadan hali değildir.
Dava olarak ilke ve değerleri edinirseniz de biliniz ki, 14 asır sonra bile dipdiri, capcanlı bir davanız olur.
Değerli dostlar, hepinize selam ve sevgiler.
Sağlıcakla kalın...
Bülent ARINÇ
22.Dönem TBMM Başkanı''

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Süleyman Demirel'den bir fıkra ile günümüz :)

Hayat Kişiye Özeldir

Ayağınızdaki 6 Güçlü Nokta