Kefenin cebi yok!


Kefenin cebi yok. Çok zengin bir iş adamı imama gitmiş. Ben öldükten sonra çoraplarımla gömülmek istiyorum demiş. Vasiyetimde de belirtim! Beni çoraplarımla gömün. İmam da çoraplarla gömülmek şimdiye dek görülmüş mü? demiş. İş adamı bu benim vasiyetim ve öyle de olmasını istiyorum! demiş.
Çocuklarına birer vasiyet yazmış. Ardından vefatı gerçekleşmiş. Çocukları vefati sonrası vasiyeti açmış ve okumuşlar. Evlatlarım mal, mülk, para istediğinizden çok miras bıraktım size. Lütfen bu mirası doğru düzgün bir şekil de kulanın. Doğru yoldan sapmayın, hak yemeyin. Çünkü vasiyet ettim ki beni çoraplarımla gömün. Bakın kirli bir çorabı bile götüremedim öteki dünyaya. Unutmayın evlatlarım kefenin cebi yok!

Esprinin en ufak bir zeka belirtisi ve zarafetten yoksun olmasından ziyade, henüz bir kaç gün evvel sivil hayatı durma noktasına getirmiş bir vahşet üzerinden yapılması daha da vahim. Ortaokul çağındaki bir çocuk bile "Bu konuda espri yaparsam dikkatleri üzerime çekebilirim." gibi bir çıkarım da bulunabilirdi herhalde.
Ortanca hanım benimleydi! Küçük ve büyük hanım ya da hanımlar neredeydi? Gül için fazla para verildiği zaman ölen insanlara daha mı fazla üzünülmüş olunuyor?
Yanınızdakilerle birlikte, sanki gül bırakınca taziyenin şekli başka bir şey olmuş gibi neye güldünüz acaba?
Bu kara günler de böyle kara bir olay size neyi çağrıştırdı da gülebildiniz acaba?
Siz gülünce biz kendimizi daha mı huzurlu hissetmeliyiz?
Memleket yanıyor, Bari konuşmayın da acımızı içimiz de yaşayalım.
Sadece insanlar hak etmediği yerlere bir şekil de damdan düşer gibi sahip olurlarsa! İnsanların masumun da bile öldüğüne gülebilir!
Ama bir gün sana da gülebilirler hayat böyledir!
25 yıl önceki hali neydi acaba bir hatırlansın bakalım?
Benim yaşım kim olduğu ve nereden geldiğini, nasıl geldiğini, vs. bilecek ve bire bir görecek kadar var. Her şeyi biliyor bu millet. Fakir ama hırsız değil. Bu kırıcı espriye gülenler de ya çok yalakalar, ya da görgüsüz ve cahiller.

Allah'ın Adaleti bir gün tecelli edecek.
Güzelliğine güvenme bir sivilce yeter.
Zenginliğine güvenme bir kıvılcım yeter.
Namusuyla alın teriyle bırakılan karanfil
Gülden daha temiz ve değerlidir.
Fakir insan dediklerin bir gün Allah'ın adaleti yüzüne vurduğun da, yine elini uzatır. Ama insanlıktan yoksunlar bunu bilemez.
Eğer hamurun da yoksa parayla da adam olunmaz!

HÜLYA ÇAKICI

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Süleyman Demirel'den bir fıkra ile günümüz :)

Hayat Kişiye Özeldir

Ayağınızdaki 6 Güçlü Nokta