DAHA 9 YAŞINDAYIM


Adım Alper;
Daha 9 yaşındayım. İlk okul 3. sınıfa başladım. Paramız olmadığı için kalem defter alamadım. Bu yüzden bu hafta sonu mahallemizin simit fırınından 100 simit alıp satınca parasını ödüyecek ve kalem defterlerimi alacaktım. Heyecanlıydım. İlk kez bu kadar çok simit satma ihtimalim vardı. Sabah 5 de uyandım. Fırına koştum. Fırıncı Salih dayı gözlerime baktı 10 simitte benden evlat dedi. Çok sevinçliydim. Hemen ilk otobüse binip Sıhhiye ye gitmek istiyordum. Otobüse zorla yükledim simitleri. Otobüs Sıhhiye ye geldi heyecanla indim. Yeni yeni insanlar gelmeye başlamıştı meydana, bende aralarına sessizce daldım ve kısık bir sesle ''Sıcak Simit' seslenmeye başladım. Bir çırpıda tezgahtaki simitler yarıya inmişti. Umutlarım hayallerim daha da güçlendi. Ben bu okulu bitircem dedim ve Avukat olucam dedim içimden kimselere söyleyemeden. Saatler ilerledikçe simitlerim azalıyordu ama satış ta yapamayacağım korkusu kaplıyordu. Son 10 simit kalınca saat 10'a geliyordu. Son bir simit kalmıştı hayallerime erişmek için. Saatler 10'u gösteriyordu. Bir ses duydum. Ne olduğunu anlamadan ikinci bir ses duydum. Tezgahım yere düşmüş ve içine kan dolmuştu. Buz gibi oldum birden, kanım dondu. Gördüklerim gerçek olamazdı. Hayallerim umutlarım ellerimden kayıp gidiyor bense koca meydan da tek başıma hissediyordum. Bir ışık huzmesi beni aldı göklere çıkardı. Dur diyemedim.
Şimdi ben yokum sizler varsınız. Ben size Kahrolsun Siyasetiniz, koltuklarınız, söyledikleriniz, duyarsızlığınız desem de siz duymuyorsunuz. Hala simit tablamın içine akan kanla siyaset yapıyorsunuz. Yazıklar olsun hepinize diyorum duymuyorsunuz. Şimdi yanımda suriyeli karaya vuran bir arkadaşım var, diğer yanımda çanakkalede 9 yaşında afyondan gelip şehit olan Mustafa onlarla sohbet ediyorum siz duymuyorsunuz.
Yukarda yazılan olay ve kişilerin ismi kurgulanmıştır. En azından ben öyle düşünüyorum. Siyasetsiz, kansız demokratik ve laik bir Türkiye umuduyla...
YUSUF BENLİ

Bu günümüzü tüm çıplaklığıyla anlatan güzel öykü için YUSUF BENLİ arkadaşıma çok teşekkür ediyorum. Eline, yüreğine, kalemine sağlık. Sevgiler.

HÜLYA ÇAKICI

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Süleyman Demirel'den bir fıkra ile günümüz :)

Hayat Kişiye Özeldir

Ayağınızdaki 6 Güçlü Nokta