Eğitim Adı Altında Eğitimsizlik


Eğitim sistemine 3+3+3+4 geliyor. Cumhuriyetin eğitim modelinden hızla uzaklaşarak, çocukların okula gitme yaşının 4’e kadar çekilmesi planlanıyor. Osmanlı eğitim sistemine geri dönüşün yaşanacağı, sübyan mektepleri sisteminin geri getirilmek isteniyor. 14 yıl da 6 Milli Eğitim Bakanı ile birlikte eğitim sistemi de değiştiriliyor. Son olarak geçen ay değişen milli eğitim bakanıyla birlikle, eğitim sisteminin de değiştirileceği söyleniyor. 4+4+4 eğitim sistemi yerine 3+3+3+4 eğitim sisteminin getirileceği iddia ediliyor. Yeni sisteme göre; ilk bölüm 0+1+2, ardından 3 yıl ilkokul, 3 yıl ortaokul ve 4 yıl lise öğrenimi olacak. Sürekli değişen ve her gelen yeni bakan bir önceki sisteminin tersini uyguluyor. Eğitim sistemi çağdaş ülkeler de mecbur olmadıkça değişmez. Bilimsel, laik, demokratik, kamusal vs. hiçbir nedeni yok bu değişikliğin.

Zihniyet bozuk olunca eğitim de bozuk olur. Özel okulların önünü açtılar parası olan okur hesabı. Parası olan taktir, teşekkür ve diploma alır. Ne olmalı, dini vaaz verilmemeli eğitim verilmeli, zaten din dersleri mevcut ders olarak okutuluyor. Öğretmenlerin yakın yerlere tayini yapılmalı ki dolayısıyla torpiller de kalksın ortadan. Milli Eğitim Bakanı da eğitimci olmalı ki gençlerin dilinden anlasın. Yıllarını eğitime, çocuklara adamış insanlar doldursun o makamı. Bir oyun vardı birler, ikiler, üçler, dörtler diye devam ediyordu. Eğitim sistemi de bu oyuna döndü. Resmen çocuklarla oynuyorlar yaz boz tahtası oldu. Canı sıkılan aklına göre bir şey yapıyor. Karşı devrim politikaları, itiraz etmeyen, sorgulamayan, sorgulasa da tepki vermeyen bir toplum. Kısaca Eğitim adı altında eğitimsizlik. Zemin futbol oynamaya gayet elverişli.

Başlanılan hiç bir sistem tutturulamadı/başarılamadı işin içinden çıkılamıyor ve olan da çocuklarımıza oluyor. Tüm dünya Finlandiya sistemini oturtmaya çalışırken bizim eğitim nereye doğru yol almış gidiyor. Bunu sistemi yürüten de, içinde olan da, seyirci kalan da bilmiyor. Finlandiya sistemi, Köy Enstitülerinin 21. yy'la uyarlanmış hali. Dünyanın en zeki çocukları şu anda orada ve ilim bilim vs. başarı gösteriyor. Biz de de en çok Köy Enstitüsü mezunları zamanında ilerlemiştir ilim, bilim vs. Sonrasında da benim okuduğum sistem de gayet başarılı idi. Kredi sistemi diye bir başladılar ve durdurabilene aşk olsun. Ben bile 2 çocukla ve eski bir eğitimci olarak takip etmekte zorlanıyorum. Yaz-boz tahtası oldu, canı sıkılan aklına göre bir şey yapıyor. Bir ülkeyi yıkmanın en kısa yolu eğitimsiz insanlar yetiştirmektir ve ne yazık ki bu yolda ilerliyoruz.

Eğitimdeki sonun başlangıcı. Bilimsel eğitim veren ülkeler çağdaş yaşama kavuşurken, din egemen toplumlar her bakımdan geriler. Bilen, öğrenen, sorgulayan kuşaklar yetiştiremediğimiz sürece kısır döngü devam eder gider. Ortadoğunun sorgulayamayan, anlayamayan ve dolayısıyla teknoloji üretemeyen toplumları gibi olmaktan kurtulamayız.

HÜLYA ÇAKICI 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Süleyman Demirel'den bir fıkra ile günümüz :)

Hayat Kişiye Özeldir

Ayağınızdaki 6 Güçlü Nokta