UĞURLAR OLSUN MUHAMMED ALİ CLAY



12 Eylül saldırılarını Müslümanlar yaptı ne hissediyorsunuz? Filistin'de öldürdüğünüz Müslümanlar için siz ne hissediyorsanız ben de onu hissediyorum.
Kelebek gibi uçarım, arı gibi sokarım. Küçükken sabah 3'de, 4'de kalkıp maçlarını izlerdik. Kazandıkça sevinirdik. Gelmiş geçmiş en iyi boksördü.

Bir devir daha kapandı, dünyamız biraz daha eksik kaldı. Muhammed Ali her şeyden önce sporun bir ahlak ve vicdan işi olduğunu tüm dünyaya göstermişti. Boksu sanata dönüştüren, batının sömürü düzenine aykırı olup, buna rağmen her kesimden saygı görmüş güçlü eldiven. Tek başına İslamın Amerika ve dünya da kabul görmesinde hiç bir müslüman devletin olamayacağı kadar başarılı olmuştur. Kuran'ı anlayarak ve verdiği evrensel mesajları hayatına yerleştirerek yaşamıştır.

Amerika da ünlü bir meydanın yerlerinde ünlülerin, efsaneleşmiş kişilerin isimleri vardır. Burada isminin yazılması teklifini Muhammet Ali'ye de getirmişler. Ama o kabul etmemiş. Ben Allahın habibinin adını yerlerde çiğnetmem. Ve bunun üzerine tarihinde ilk olarak o meydan da yüksek bir duvara Muhammed Ali'nin ismi yazılmıştır.

Gücüyle olduğu kadar kişiliğiyle de hep daha iyisini yapmaya çalışmak. Dinini sevgi ve barışa götüren yol olduğuna inanarak seçmek ve ömrü boyunca bunu tüm insanlığa göstermek için çaba harcamak ayrı bir duruştur. Müslümanlığı böyle insanlar korudu ve güzelliğini anlatmaya çalıştı.

Vietnam savaşına asker olarak neden katılmıyorsunuz? Onlarla benim bir sıkıntım yok. Onlar sizin gibi bana pis zenci demedi.
Kaç korumayla geziyorsun? Benim tek korumam var oda her zaman beni duyan, gören, düşüncelerimi okuyan Allahtır (Bu söz benim yolumu da çizmiştir ve şükürler olsun ki beni hiç yanıltmadı).
Küba Devlet Başkanı Fidel Castro, Küba devletine hoşgeldin by boksör at bakalım şuraya bir yumruk da beni devir. Sizi ABD deviremedi ben nasıl devireyim? Yumruk atmak yerine verin elinizi öpeyim.

Çocukluğumuzun, gençliğimizin yaşayan gerçek efsanesini kaybettik. Müslümanlığıyla gurur duyan, ırkçılığa karşı duran, Vietnam savaşına katılmayı reddedip bu yüzden hapis cezası alan, Türkiye ziyaretin de Sultanahmet'te ona sarılan TRT Muhabirine gözleri dolarak bana ilk kez beyaz biri sarıldı diyen Muhammed Ali Clay mekanın cennet olsun, Allah rahmet eylesin, ışıklar içinde uyu.

HÜLYA ÇAKICI

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Süleyman Demirel'den bir fıkra ile günümüz :)

Hayat Kişiye Özeldir

Ayağınızdaki 6 Güçlü Nokta