Egosu yüksek lisans yapanlar!



Diş biliyorlar bana, ''küçük insanlara küçük erdemler gereklidir'' dediğim için. Ve küçük insanların gerekli oluşunu anlamak zor geldiği için bana. Geziniyorum bu halkın arasında ve açık tutuyorum gözlerimi; daha küçük olmuşlar ve gitgide daha da küçülüyorlar; ama onların mutluluk ve erdem öğretisi de, bundan ibaret işte. Geziniyorum bu halkın arasında ve nice sözler saçıyorum; ama ne almayı biliyorlar, ne de korumayı. Hepsi de beni konuşuyor, akşamları oturdukları zaman ateşin başına hepsi de beni konuşuyor, ama hiç kimse düşünmüyor beni! (Alıntı/Böyle Buyurdu Zerdüşt)

Bu sene de değişen bir şey yok yazları sıcak ve kurak, bazı insanlar yine yavşak yine yavşak. Menfaatlerine göre şekilleniyorlar göründükleri gibi değil bu insanlar. Kimsenin kimseye tahammülü kalmadı. Normal de olması gereken her şeyi alkışlar olduk. Alkışlamak yerine kaybettiklerimiz için uğraşsak keşke.

Saygı eksikliği toplumların çürümeye başladığının göstergesidir. İnsanın bir diğerinin hakkına, kişiliğine ve emeğine saygı göstermesi gereklidir. Toprağın iki metre aşağısına gömülecek olan ademoğullarından bazılarının anlamsız kibrini anlayamıyorum. Burunları kalkmış havalı olduğunu düşünerek gezinen insanlar unutmayın herkes o ölümü tadacak. Çamurlaşmadan kalabilseniz ve bataklıktan çıkabilseniz keşke sizler de. Herkesin harcı değil bunu yapabilmek. Öncelikle insan olmak hoşgörü ve merhamet sahibi olmakla olur. Ne hakkı ne hukuku dinler olduk vicdan bile eskidenmiş simdi insanların eline fırsat geçmesin herşeyi yaparlar.

Bir bakmışsın varsın, bir bakmışsın yoksun. Geriye baktığımızda ne çok şey anlamsız geliyor. Bir hiç uğruna çürüttüğümüz yıllar, geçen zaman. Ama insanın fıtratında var devamlı hatalar ve anlamsız üzüntüler ne yazık ki. Yaşamdaki zaman tünelinin her anında insan kendi kendisine köle, olmaya da devam edecek EGO'suna, köle ve efendi olarak. Bencilliği de, diğerlerine oranla ne kadar güçlü olduğunu gösterebilmek uğruna neler feda ettiğine bağlı. Bir insan için insanlıktan bahsetmek ne derece yetebilir. İnsan olmak, doğrularına herşeye rağmen sahip çıkmak demek ve özellikle de insani değerlerine.

HÜLYA ÇAKICI

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Süleyman Demirel'den bir fıkra ile günümüz :)

Hayat Kişiye Özeldir

Ayağınızdaki 6 Güçlü Nokta