Esnafı duygulandıran not


Her kimseniz, Allah tüm isteklerinizi önünüze bol bol sersin. Yardım için uğraşanın da, dürüst olanın da. Ne kadar içten güzel yürekli insanlarmış ikisi de.
Böyle haberler olsun ki insanlığın hala var olduğunu bilsinler ve örnek alsınlar.
Parasızlığın, işsizliğin gözü kör olsun.
Olmayınca 1 TL de bir, 1000 TL de.
Açlık sınırı kelimesinin karşılığı bu olsa gerek. Birileri de hazineden yürüttüklerini geri koysa da vergiler azalsa keşke. İşte böyle iyi insanlar yüzünden bu ülke batmıyor, umarım batmaz da. Hala umut var :)
Bu olay bir zamanların Türkiye'sinden bir örnek gibi. Az olsa da vicdanı temiz kalmış insanlar ikisi de. O zamanlar hırsızlığa, yolsuzluğa, dolandırıcılığa kimse özenmezdi. Camilerde, okullarda, aileler insanlık ve hak yememe konusunda uyarılır ve eğitilirdi. Kimsenin aklına da böyle pislikler gelmezdi. Ben kapımızın hiç kilitlenmediğini hatırlıyorum. Kimse kilitlemezdi ki zaten. Tekrar gönülden tebrik ediyorum her ikisini de.
Haramı helali bilenlerin hala var olması şu yaşadığımız ortamda çok güzel.
Poğaça satan paylaşır, zengin olan çıkıp dermi ki, kazancımın şu kadarı yardım olarak verilsin diye. Meclisteki 550'den biri kalkıp maaş primini verir mi? Vermez. Garibana gariban acır, destek olur zaten.

Fransa'nın çoğunluğu Hristiyandır.
Fransızların bir uygulaması vardır, bildiğinizi düşünüyorum. Fırından ekmek alırken fırıncıya paralarına göre fazladan 1, 2 ekmek parası öderler ki, parası olmayanlar da faydalansınlar. Yine aynı uygulamayı kafeleri içinde uygularlar. İnsan olan insanının derdinden anlamalı. Bu işin dini yok yani.
Yine İtalya'da bazı kafelerde gördüğüm bir uygulama. Bir kişi gider 2 kahve 2 tatlı ister, birer tanesini askıya koy der ve gider. Parasız olan biri de gider utana sıkıla askıda bir şey var mı diye sorar.
Kahve içmek, pasta vs. oralar için lüks değil, ihtiyaç çünkü.
Bizimkiler de Suriyeli kardeşlerini doyurma hevesiyle yanıp tutuşuyor. Kendi halkımızdan çok işsiz, yardıma ihtiyacı olan insan var. Ama Kaymakamlıklarım yardım merkezleri Suriyeliler ile dolmuş, taşmış durumda. Bizlere sıra gelmiyor. Hayır işliyorlar, cennete gidecekler :(

Peki bir soru sorayım ben de size o zaman. Hiç aç kaldınız mı? Ama gerçekten aç???

HÜLYA ÇAKICI 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Süleyman Demirel'den bir fıkra ile günümüz :)

Hayat Kişiye Özeldir

Ayağınızdaki 6 Güçlü Nokta