Eğitim Şart, Peki Nasıl Olmalı?


İnsan olmak okumakla olmuyor önemli olan insan gibi davranmak, insan gibi hareket etmek, okuduğunun hakkını vermek, insan olmak aslında mayada saklı eğitim sadece etken.

İyi eğitimli sağduyulu insanlar dünyada çoğunlukta olsa çok şey değişirdi. Dinden fazla etkin olan eğitimdir. Bir insan bir insanın ne, kim olduğuna bakmaksızın değer vermeyi küçük yaşta öğrenirse ömrü boyunca bu durumunu korur.

Eğitim insanın içindeki olanakları gerçekleştirmeli. Bir meşe palamudu meşe olma imkanını barındırır ve gerekli olanaklar sağlanırsa meşe ağacı olur, sağlanamazsa olabileceği, içinde barındırdığı özü ortaya koyamaz. İnsan da hem geçmişini, hem gelecekte olabileceğini şimdide barındırır, bu da biraz imkan ve şartlara bağlıdır.

Öğrenilerin davranışa dönüşmesi, içselleşmesi ve olumlu gelişim göstermedir eğitim. Bu da ülkelerin eğitim politikaları, çevre, aile, ailenin sosyo ekonomik durumu ve kişinin kalıtımsal özellikleri vs. gibi çok yönlü etkileyici faktörleri içerir. Nitelikli eğitimde nasıl ve ne kadar okuduğundan çok ne okuduğun daha önemlidir.

Eğitim şart önermesi herkesin ortak buluştuğu tek zemin. Eğitim nasıl olmalı sorusu ise herkes için zeminin kaydığı tek konu. Eğitimden ne anlıyoruz? Çocukluğumuzda gördüğümüz ezber eğitime mi eğitim diyeceğiz yada bugün karşı karşıya kaldığımız eğitimsizliğe mi eğitim diyeceğiz? Dün ile bugün arasında ince nuasnlar dışında eğitim farklı mı? Sanmıyorum, bugün geldiğimiz noktada keşke imkanım olsaydı da çocuklarımı sosyalleşmesi dışında bu kaosun içinde biçimlendirmek zorunda kalmasaydım. Hayatın içinde bir araya getiremediğimiz, hayatın içinde kılavuzluk yapmaya yaramayan ne kadar bilgi varsa çöpe atılmasını dilerim. Ancak düşünebilen, üreten, sorgulayan beyinlerin okul denen yerlerde nasıl tırpanlandığına şahit oldukça zor olduğunu da görmekteyim.

Varlıklar olması gerektiği gibi yaratılmışlardır, hamdırlar var oldukları doğallıktadırlar. Kendi iç potansiyelleri ve yaratıcılıkları ile var olurlar. Bunları dönüştürmek, değiştirmek istiyorsanız eğitim gereklidir. Doğal olarak var olan yaratıcılık eğitimle yok olup şekil değiştirebilir.

Kafası pek çalışmayan ve düşünme alışkanlığı olmayan birinin okuma alışkanlığı bir kaç kavram olsada öğrenmesi tercih edilebilir. Ancak bu durum en tehlikeli cahil modelini ortaya çıkarır. Düşünen insanda genel itibariyle gerek gördüğü kadar okur.

HÜLYA ÇAKICI

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Süleyman Demirel'den bir fıkra ile günümüz :)

Ayağınızdaki 6 Güçlü Nokta

Hayat Kişiye Özeldir