Bir devir, bir tarih daha kapandı. 70 yıldır yollarda olan Varan, seferlerini durdurdu...

Bir devir, bir tarih çok yüksek bir marka değeri daha kapandı. 
Varan aslında Ulusoy'a satıldığı zaman bitmişti.
Kalite standardımız artacağına, düşüyor ülke olarak.
Hiç bir kaliteli ve geçmişi olan markaya vs. sahip çıkamıyoruz artık.
Lümpenliğin galibiyeti (içinde bulunduğu toplum kültürünü benimsememiş, 
sözde bilgili tutum ve davranışlar sergileyen, her şeyi bilirim derken bile 
küçümseyerek hitap eden, itici)
Kötü para , iyi parayı kovar. Metronun kalitesi çok bile yeni Türkiye için.
 
Geçliğimizde Varanla seyahat etmek ayrıcalıktı.
Her zaman Varana binemezdiniz. İnsanlar Varan'la şuraya gittim, buradan geldim diye hava atarlardı.
Varan yol üstü tesisleri de unutulmazdı. Bolu dağı lokantası harikaydı...
Güvenilir ve konforlu. Her önüne gelenin binemediği elit bir karayolu seyahat Firması idi...
Çocukluktan okul yıllarına. Ne anılarımız vardır. İnsan böyle değerli varlıklarımızın yok olmasına üzülüyor.
Şimdi düşünüyorum da uçaklara verdikleri ucuz yakıtı bu firmalara niçin vermediler?
Gerçekten, bir zamanlar tek rakibi THY idi. 
Türkiye'de milyonlarca kişinin Varan ile bir anısı, bir hikayesi var. 
Çünkü marka, Türkiye'nin en eskilerinden. 


Pekuysal ailesinin sahip olduğu Varan için, yeni süreç 2011'de yaşanmaya başladı. 
Varan'ı, Rekabet Kurumunun da onayı sonrası Ulusoy bünyesine katmıştı.
Ulusoy Global Yatırımlar Holding, Varan'ı bünyesine kattıktan sonra yeni yatırımlar yapmıştı. 
 
1940'lar Türkiye'de ekmeğin karneye bağlandığı yokluk, sınırlarımıza kadar uzanan 
dünya savaşının ve karartma gecelerinin yaşandığı yıllar.
Ülkede yaşanan bu yokluğun ve zorluğun içinde 1942'de borçlanılarak alınan 
Austin marka eski bir kamyonla Ilgaz Dağları'nın karlı buzlu yollarına rağmen 
İstanbul'a tomruk taşımacılığıyla başlayan bir yolculuk Varan'ın yolculuğu...
1946'da İstanbul - İzmit arasında yolcu taşımacılığıyla başlayan,
Türkiye geneline yayılmış ofis ve acentelerde 2.000'i aşkın çalışan ve yüzlerce lüks araçtan oluşan filo ile 
yurtiçi ve yurtdışında yüzlerce noktaya düzenli seferler yapan, 
kendine ait çağdaş mola merkezlerine sahip dev bir şirkete dönüşmenin 70 yıllık hikayesi.

Karayolu yolcu taşımacılığında uluslararası standartların yerleştirildiği,
seyahatin keyfe dönüştürüldüğü bu dönemde hizmet kalitesinin artırılması,
sektörün gelişmesini sağlayan pek çok adım atılmıştır. 
Yolculuğu bir bütün olarak düşünen ve yolcusunu temizlik ve güvenlik sorunu olan 
benzincilerin WC'lerine muhtaç etmek istemeyen Varan Turizm bu amaçla 
Türkiye'nin ilk bağımsız mola merkezini Bolu Dağı'nda açarak çağdaş mola merkezlerinin de öncülüğünü yapmıştır.

1981 yılında dönemin turizm müsteşarı Varan'ın yetkililerini bakanlığa çağırmış ve o dönemin 
Cumhurbaşkanı Kenan Evren'in, Varan Turizm'in Antalya hattı açmasını arzuladığını belirtmişti. 
O dönemde radyo ve televizyonda sık sık çalınan "Antalya'da mutlu bir Hollandalı" şarkısı
ile Türkiye'de turizm seferberliği başlatılmıştı. 
Cumhurbaşkanı Evren'den gelen talep Varan Turizm' e iletildi. 
Varan Turizm yetkilileri tarafından bu konu ile ilgili hazırlıklar başlatıldı.
Antalya hattı için şirketin işletme, finans ve inşaat departmanları çalışmalara başladıklarında 
bürokratik işlemler de ulaştırma bakanlığı koridorlarında sürdürülüyordu. 
O dönemde Türkiye'de otobüs şirketleri sınıflandırılarak bilet fiyatları bu sınıflandırmaya göre yapılıyordu. 
Varan'ın Antalya hattı başvurusunun değerlendirilmesi için lüks hizmet 
şartlarının yerine getirilmiş olması koşulu aranıyor, tüm belgeler tek tek inceleniyordu. 
Bakanlık A sınıfı bir restoranda mola şartı arıyordu. 
Ancak, Türkiye'nin turizme açılan kapısı Antalya yolunda A sınıfı restoran bulunmuyordu. 
Ulaştırma bakanlığı lüks mola yeri olmadığı için şartname gereği Antalya hattına bilet fiyatı belirleyemiyordu. 
Bu şartlar altında Varan'ın Antalya hattını açması mümkün görünmüyordu. 
Merkezde ve Antalya'da hızla yürütülen işlemlerin neredeyse hepsi tamamlanmış,
ancak bakanlıktan belge alma aşamasında işlemler kilitlenmişti. 
Bakanlık yetkilileriyle Varan yöneticileri arasında yapılan görüşmeler sonucunda
Antalya hattı bürokratik engele rağmen akılcı bir çözümle hizmete açıldı.

Toplam Kalite Yönetimi konusunda sektörde öncü kuruluş olan Varan,
Türkiye'de ve dünyada Yolcu Taşımacılığı'nda bir ilke daha imza atarak 
15 Mayıs 1998 tarihinde ISO 9001 Kalite Sistem Belgesini aldı.
Hizmet ilkelerini yalnızca yolcularının güven, huzur ve mutluluğu üzerine kuran Varan, 
tüm fonksiyonlarıyla kurumsallaşmasını tamamladı.
Bunu ISO 9001 Kalite Belgesi ile sektörün de kalite standardı haline getirdi.
İşte Varan' ın Kalite politikası : 
Varan Otobüs İşletmeleri A.Ş. çalışanları olarak temel politikamız ilişki içinde olduğumuz kişi, 
kuruluş ve kurumlara, beklentileri doğrultusunda en mükemmel hizmeti sunmak, 
kendimizi sürekli geliştirmek ve yenilemektir.
 
Varanla seyahat, kişiler için ayrıcalıktı. 
Ulusoy Grubuna satılana kadar birebir kullanıcılarından olarak.
Kalitesinden ödün vermeden devam etmiştir.
 
HÜLYA ÇAKICI

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Süleyman Demirel'den bir fıkra ile günümüz :)

Ayağınızdaki 6 Güçlü Nokta

Hayat Kişiye Özeldir