Matematik Öğrenemeyen İnsanlar


Maksimum kaliteye minimum sürede ulaşmaya çalışıyoruz. Bunu yaparken de birimlerden birine ya ödül puanı yada ceza puanı ekliyoruz.

Okullarımızda verilen eğitim kazanım odaklı ve sürecin değerlendirilmesi maalesef ki çoğunlukla çoktan seçmeli sınavlarla yapılıyor. Bundan dolayı hem sayısal, hem sözel derslerde sürece, sebep / sonuç ilişkisine öğrenci de, öğretmen de çok önem vermez, veli ise hiç önem vermez.

Bir okulda olabildiğince çok kaliteli eğitim vermeyi hedefliyorsun ama veremiyorsun, çünkü yeterli zamanın yok. Peki neden yok? Çünkü zaman paradır. Eğitim sürecinde eğitimi bitirmelisin ki kişiler para üretebilsinler o parada dönüp dolaşıp tekrar sana geri gelebilsin. Bu yüzden eğitim sürecinde öğrencileri sıkar insani gereksinimlerini göz ardı ederler, bunları yapanları tembel ve işe yaramaz olarak nitelendirirler. Sonuçta okuyanlar da okumayanlar da ideal köle olurlar.

Denklem ortada, matematik ortada kendimizi kandırmaya gerek yok. Yetişen gençleri nereye atayacak, öncülüğüne kimi görevlendireceğiz. Bir ürün üretiyorsanız bu ürün bir döngüye girer, öyle ideal bir şekilde girmeli ki o döngüye yaptığın üretim ilk günkü kadar saf olabilmeli, işte o zaman ona ideal diyebiliriz, eğer diyemiyorsak çırpınmaya hiç gerek yok.

Felsefeden korkan bir jenerasyonda fikir nasıl oluşur? Matematiğin içinden felsefe çıkartılarak yeni bir alt problemi doğurdu. Matematik öğrenemeyen insanları. Bu da matematik öğrenemeyen insanları öğrenen insanların ellerine teslim etti. Bilgi güçtür diye boşuna dememiş Romalılar.

Öğrencilere soyut düşünce öğretilmezse yapılan bütün hesap kitaplar boşuna olur. Sorunumuz eğitim sistemimizden geçen insanlar soyut düşünemiyor, imajine bile edemiyor.

Bölme işlemindeki amaç; ya grup sayısını yada gruptaki eleman sayısını bulmaktır. Bu küçük derinlik bile çoğunlukla özümsenmez.

Yakın zamana kadar sistem senin 0'dan 2'ye gitmeni ister ve seni 1'e kadar getirirdi. Şimdiki sistemde aynı ama seni 0'da bırakıyor ve 2'ye kadar yalnız gitmeni istiyor. (1 ve 2 elemanıdır reel sayılar)

Matematik öğrenemeyen insanların arasında kimbilir ne muhteşem şeyler yapacak varyasyonlar vardı. Yani kardan zarar edildi. Neyin ne olacağı bu kadar belliyken ve belirlenmişken. Ama sözde hiçbir şeyden zarar edilmedi. Uzaya araba gönderdik samimiyetsizce sevindik, paralar toplandı ve birazı bilimin kasasına gitti, biz öldükten sonrada ışınlanmayı bulacaklar, bedenin formunu istediğimiz kabın içine sokacağız yavaş yavaş ()

Matematik fikirleri anlamak için bir araç yani problemleri çözmek için kullanılan bir metafordur. Fikir hesap sonuç çıkarım. Çıkar dünyasındayız sayılardan bile çıkarımız var.

HÜLYA ÇAKICI

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Süleyman Demirel'den bir fıkra ile günümüz :)

Ayağınızdaki 6 Güçlü Nokta

Hayat Kişiye Özeldir