Geçilemeyen Kapı Bahanedir



Geçmişi kabullen, öğrettikleri için teşekkür et ve geleceğe odaklan. Aynı şeylerle değil farklı şeylerle uğraşmak varlığımızın kanıtı, farklı olmak hayatımızı kendimizin yönetmesidir. Her zaman, her şeye bir çıkış yolu vardır ölüm dışında. Görebildiği sürece Allah insanoğlunun karşısına her zaman fırsatlar çıkaracaktır. Kaybettiğimiz de geri gelmeyen tek şey hayattır. Önemli olan hayatı kaçırmadan güzel yaşamak. Kendinle mutluysan kimseyle de derdin olmaz, üzülmek kendimize zarar vermekten başka bir şey değildir. Şansız olduğuna kendini inandırmış bir kişi kaderini bile değiştirir, kapıda ki umuttur geçilemeyen kapı bahanedir ve düşündüğümüzü yaşarız. Her birimiz simyacıyız. Kendimize yapacağımız en büyük iyilik şanssız kelimesini lügatımızdan çıkarmaktır.

Küllerinden yeniden doğanlar hayata karşı daha güçlü oluyorlar. Karamsar olmamak lazım. Hayat ne getirir ne götürür bilemeyiz? Tesadüfler, sürprizler biz insanlar için, pozitif düşünürsek her şey güzel olur. Her gün yeni bir umut ve filizlenen çiçekler misali tutunulmalı hayata. İnsanız işte hayat bizi her türlü sınavdan geçiriyor. Bazen üzülüp savruluyoruz, bazen de cesur olup gayretle savaşıyoruz sorunlarla. Yaşamak nasıl güzel ise, dibe vurup oradan çıkabilmekte güzel. Yeniden doğmak güçlü bir bedel gerektirir. Ödediğimiz her bedel bir ödüldür, bu ödül kendini yeniden yaratacak güçlü bir nedene taşır. Küllerinden yeniden var olmak her insanın, sıradan insanların sıra dışı sonuçlarıdır. Gerçek sıradanlık, sıra dışı olmaktır. Çünkü kül olmak kadar gül olmakta bir sıra dışılıktır.

Çok zorlu günler var geçmişimde benim ama ben de çok inatçıyım, hiç yıldırmadı bu zorluklar beni, aksine daha da cesaret verdi. Hayırlı ve güzel işler yapmaya çalıştım hayatım boyunca. Bunlar er ya da geç yapana güzellikler ve başarılar olarak geri dönecektir. Kimsenin bilmesi veya onaylamasına gerek yok. Kendim için yaparım ne yaparsam şahıslar için değil, ben huzur bulduysam sıkıntı yok. İsteyen istediği gibi anlasın neresinden anlarsa, karşılığını da kötülükle versin fark etmez. İyi iyidir değişmez ve kötü de kötüdür değişmez. Güzel düşünmüyor, güzel görmüyoruz, bu yüzden güzel yaşayamıyoruz. İçimizde güzel, çirkin, öfke, kin bir arada, insan nerede? Her şeyi var eden de insan, yok eden de insan.

Başkalarından gelecek beklentileri sıfırlayıp kendinden olan beklentileri arttırmak mutlu olmayı başarmanın yoludur. Hiçbir zaman dostuna sana düşmanlık edecek kadar güç verme. İnsanlar da duygu ve düşünceler sağlıklı, genç ve güzel çocukluk ve gençlik yıllarından başlayan görgü, bilgi ve etkileşimlerle gelişir. Arkaya bakarak yaşamaya devam edersek, günümüzü boşuna harcarız. O ne der, bu ne der diye düşünürsek kendimiz için değil başkaları için yaşarız. Bu benim hayatım kendim için yaşarım diyorsan yürü ve mutlu ol. İçindeki çocuğu yaşat ki hayat sana da gülsün.

HÜLYA ÇAKICI

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Süleyman Demirel'den bir fıkra ile günümüz :)

Ayağınızdaki 6 Güçlü Nokta

Hayat Kişiye Özeldir