Parla ışığında kör olsunlar!


Herkes çok zeki, herkes çok yetenekli, herkes çok başarılı. Böyle insanlara bilimsel bir ad verebilir miyiz? Bunların fıtrati ve cehalet sorunları vardır, birde kibirlilerdir ki sanırsınız dünyaya bir faydaları olmuş, kendilerine bile hayırları yok ki ama böyle devam etsinler sonuçta herkes kendi karakterini yansıtır. Denize düşüp, yılana sarılıp onu bile sokacak insanlardır bunlar. İnsanın doğasında var ama özgüvensiz toplumlarda ve benliği zayıf olanlarda daha çok görülüyor. Okumuş, okumamış cahilden uzak durmalı zaten yoksa illaki bir zararını görürsünüz.


İnsanın insanı tanıması için sadece sözlü iletişime, onunla çok zaman geçirmesine gerek yok. Duruşu, gülüşü, bakışları bile bir insanın iyi olup olmadığını ele verir. Güçlü bir kişilik ortaya koyduğunda, başarılı bir grafik çizdiğinde insanlar vahşi bir şekilde saldırıya geçerler. Kadınların gücü belki yetmez ama onlarda yok etmeye çalışan erkeklerin sinsi işbirlikçileri halini alırlar. Doğruların aslına ulaşmadan yalanların gerçek yüzüyle karşılaşıldığı için doğrular ilgi görmüyor. Özgün, farklı düşüncelere sahip insanlar olarak faydalı işlerle öyle meşgulüz ki maalesef etrafımızdaki olumsuzlukları fark edemiyoruz. Yani bıçağa ihtiyacım olduğunda sırtımdakiler bana yeterli geliyor.


Sürekli neden biz her şeyi yanlış biliyoruz da bu çok bilenler () tüm olup biteni biliyor. Etrafta o kadar çok embesil var ki, hangi birisine ne diyelim, 'sen haklısın' en güzel cevap ver geç yapıyoruz. Bizler meyve veren ağaç taşlanır gibi atasözleri ile büyümüşüz, kim korkar öfkeden, embesillerden. Zeki başarılı insan başkalarını takmaz yapacaklarına odaklanır, kötü taraflarına veda eder ve sadece kaliteli tarafları kalır, taşı heykele dönüştürmek gibi. Taş eğer fazlalıklarından kurtulmazsa sanat eserine dönüşemez. İnsanların tüketmek ve eleştirmek haricinde pek bir şey yaptığı yok, kendisiyle geçinemeyen insanların ayrı yetişme, kültür, alışkanlıkları olan canlılarla anlaşması olası değil.


Bazı insanların gerçekten beyin nakline ihtiyacı var. Akılı telefon kullanıp beynini kullanamayan insanlarla çevriliyiz ve yoruyorlar onlar gibi olmayanları. Her gün yeni birşey öğreniyorum. İkiyüzlü insanların beni üzüşünü seyrediyorum, işine geldiklerinde iyi olduklarını çözdüm, takılı kalmış pikap gibi kimsenin kimsenin umrunda olmadığını görüyorum. İnsanların ne kadar haysiyetsiz olabileceğini, bu durumu bir karakter olarak benimsediklerini, egolu insanların aslında çok aciz olduklarını görüyorum. Ama her zaman ilahi adeletin tecelli ettiğini, bittim dediğim an Tanrının elini hissettiğimi biliyorum.


HÜLYA ÇAKICI

https://hthayat.haberturk.com/parla-isiginda-kor-olsunlar-1075314

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Süleyman Demirel'den bir fıkra ile günümüz :)

Ayağınızdaki 6 Güçlü Nokta

Hayat Kişiye Özeldir